Vad vill ni mig !?!?!

Jag har ännu en gång fått husgäster. Oinbjudna sådana. Jag var helt säker förra gången att jag hade eliminerat allt levande och lite därtill. Men icke. Det jag pratar om är dessa otrevliga småkryp som lagt ägg i min garderobsblomma. VARFÖR JUST I MIN BLOMMA!? Hur som haver reagerade jag en smula kyligare denna gång då jag såg de små vita bollarna i silkestrådar. Förra gången jag såg detta var i somras. Först tänkte jag: Men vad är nu detta som är i min blomma. Så konstigt. Vad kan det vara? Vid en närmare titt ner i krukan ser jag hur det springer runt en massa smådjur. Jag fick panik! Började storgråta, sprang runt och sprätte på armarna som om jag fått dom på mig och ringde mamma. Jäklar vad äcklad jag var. Tog sedan krukan och ställde ut den på altanen, toppfyllde den med vatten och satte fast plastfolie över så att de små jäklarna i min tanke skulle få syrebrist. HAHA. Blomman fick sedan stå ute i en vecka innan jag ens vågade titta på den. När sedan mamma kom och hälsade på tog hon och rengjorde rötterna och bytte jord. Äntligen tänkte jag, nu är dom borta för evigt! Men vilken nit jag gick på. Nu var alltså de små liven tillbaka och jag tänkte: Nu får det fanimej vara nog. Började inte gråta, fick inte panik utan kände mig bara jävligt förbannad. Tog tag i blomman och stoppade ner den i en påse. Bar ut skiten till soprummet och tänkte: Försök att komma tillbaka nu!! Det som är tråkigt med den här händelsen är ju att min stora och fina blomma också är borta och att jag nu har en kruka som gapar tom. Så en ny blomma måste inhandlas och man kan ju säga att plastblommor lockar just nu.

Någon som råkat ut för något liknande eller vet vad det kan ha varit för kryp?

Dööö nån gång!!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

jag väntar på en viss bild nu Kim... ;) hahah

2009-02-07 @ 00:18:26
URL: http://jollyjumper.blogg.se/
Postat av: Emma

Å gud va äckligt... jag förstår dig. Men tror det finns något spray för sånna där? Tror man kan köpa i blomsteraffärer. Kraam

2009-02-07 @ 11:25:02
URL: http://emmaveesmaa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0