Trädgårdsarbete är farliga grejer.

När min rabatt började ta mer form av en skog än en rabatt tänkte jag att det vara dags att rensa ogräs. Jag hade ju fått så himla fina smultronblommor också som jag ville spara och ge mer plats. Så därmed dök jag ner i djungeln. Gick himla smidigt tills jag fick tag i en nyponbuskerot som jag bara var tvungen att ta bort. Så jag tog tag i roten och drog med all kraft rakt upp. Roten gick såklart av och jag flög som en vante. När jag försökte återfå balansen sätter jag foten på stenen som inhägnar rabatten och flår min fot. Självklart får jag en chock (som vanligt) när jag ser hud som är lös så jag haltar in till köket och önskar att smärtan ska försvinna innan jag dör! När chocken försvunnit tvättar jag, drar bort huden och sätter på ett Compeed. Sedan går jag ut för att fortsätta mitt arbete. Men vad ser jag! Klantarsle (med betoning på arsle) som jag är har jag efter min luftfärd hamnat med rumpan mitt på smultronblomman som jag skulle rädda. Ironiskt eller. Jag har fått höra att "Ja, det där kan ju bara hända dig." Jag tror jag måste instämma.


Skönt!


Min fina blomma ;(

Kommentarer
Postat av: Emma

Men DÖDEN!! det ser verkligen ont ut.. :(

2009-06-29 @ 13:55:17
URL: http://emvee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0